Veel gestelde vragen

Wanneer je een bestelling plaatst bij Pi Store kun je er voor kiezen om jouw bestelling te laten bezorgen of op te halen.  

Afhalen

Afhalen met reserveren

Wij reserveren het product voor je. Je weet dus altijd zeker dat jouw bestelling voor je klaarstaat. Leg hiervoor het product in jouw winkelwagen en kies in het afrekenproces voor de optie "Afhalen in de winkel". Je kunt direct online afrekenen of in de winkel betalen.

Afhalen zonder reserveren

Uiteraard mag je ook zonder reservering van het product langskomen in onze winkel in Eindhoven. Let wel op: wij kunnen niet garanderen dat het product in de tussentijd niet uitverkocht is.

* Let op, komt u uw bestelling afhalen en rekent u in de winkel af? Wij accepteren alleen pinbetalingen.

Bezorgen en verzendkosten

Bij Pi Store kun je altijd voor gratis verzending kiezen met VanStraatenPost (envelopzendingen) of GLS (indien uw bestelling niet in een envelop past)
Voor PostNL betaald u 2,95 verzendkosten

Voor de meeste artikelen geldt:
Van maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld, de volgende dag al in huis.

Bestellingen die op vrijdag na 17.00 uur en in het weekend geplaatst worden, worden gewoonlijk op dinsdag geleverd. 
GLS levert niet op zaterdag maar wel op maandag. 
PostNL levert brievenbuspost niet op maandag maar wel op zaterdag.

Tijdens het bestellen, maakt je zelf een keuze uit verschillende bezorgopties. De meeste voorradige artikelen heb je de volgende dag al in huis. Ook als een deel van de bestelling niet direct leverbaar is dan worden de voorradige artikelen al verzonden. 

Je ontvangt van ons een email wanneer de bestelling is verzonden. Bestellingen voor de Waddeneilanden hebben soms  - i.v.m. de boottocht - 1 à 2 dagen vertraging. Ook kan de bezorgdag afwijken bij andere beperkingen, zoals bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.

 

Ben je niet thuis? 

Wanneer je onverwacht niet thuis bent als jouw bestelling wordt aangeboden, dan geven we deze af bij jouw buren. Kan de bestelling de eerste keer niet bezorgd worden, dan doet de bezorger een kaartje in de bus waarop staat wanneer hij de bestelling opnieuw aanbiedt. Dit is normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag. 

 

Deellevering

Wanneer één of meerdere artikelen van de bestelling niet direct leverbaar zijn, dan zal de levering bestaan uit meerdere delen. Alle voorradige artikelen worden direct geleverd. De overige artikelen zo spoedig mogelijk.   

Hoe lang is de bedenktermijn?

Je hebt altijd 90 dagen om je retour aan te vragen. Klik hier om Je retour aan te vragen.

Hoe retourneer ik mijn producten?

Retourneren bij Pi Store is snel en gemakkelijk. Je hebt altijd 90 dagen om je retour aan te vragen.

Volg de onderstaande stappen uit als je een aankoop retour wilt sturen:

1. Voor een retour aan te melden, klik hier. 

-Als de retourpagina is geopend klik op de knop ga verder

-Vul je gegevens in (type probleem, beschrijving en de gewenste oplossing

-Na het invullen van de pagina ontvang je direct een persoonlijke RMS-nummer

2. Verpak het item zorgvuldig en voeg de RMS-nummer toe

3. Zend het zo spoedig mogelijk terug naar: 

Pi Store 

RMS-nummer: ……….. 

Tarasconweg 7 

5627 GB Eindhoven

Na ontvangst van de retour bestelling ontvangt u het geld of nieuwe product zo snel mogelijk.

(Let op, indien uw product daadwerkelijk defect is krijgt u de retourkosten vergoed!)

 

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 90 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen ná de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons:

Pi Store , Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. 

De gemakkelijkste manier van retourneren is door je retour door te geven via www.sosretouren.nl. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. 

Indien u een Android Media Speler retourneert naar ons vergeet dan niet om alle toebehoren (Kabels, voeding) mee te sturen als u een terugbetaling wenst. 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 90 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 90 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons of aan SOS Solutions, Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 90 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening en je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen dat het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

  Hoe werkt het retoursysteem?

Retourneren bij Pi Store  is snel en gemakkelijk. Je hebt altijd 90 dagen om je retour aan te vragen. Je retour aanvragen kan via ons Retour Management Systeem.

Als je de retourpagina hebt geopend, klik je eerst op de knop ga verder. Je komt dan op een pagina terecht waar je je gegevens moet invullen. Geef in dit formulier de volgende dingen (wijst zich vanzelf) duidelijk aan: het type probleem is, een beschrijving van het probleem en de gewenste oplossing.

Zodra je deze pagina in zijn geheel hebt ingevuld, krijg je direct jouw persoonlijke RMS-code. Hierna kun je je pakket terugsturen naar onderstaand adres:

Pi Store 

Tarasconweg 7

5627 GB Eindhoven

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 90 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen ná de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons:

Pi Store , Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. 

De gemakkelijkste manier van retourneren is door je retour door te geven via www.sosretouren.nl. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons of aan SOS Solutions, Tarasconweg 7, 5627 GB Eindhoven terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening en je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen dat het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Naar welk adres moet ik retourneren?

Pi Store 

RMS-code: ……….. 

Tarasconweg 7 

5627 GB Eindhoven

  Voor wie zijn de kosten bij een retour, reparatie of defect?

De voorwaarden van retourneren vind je Retour Management Systeem.

(Let op, indien uw product daadwerkelijk defect is krijgt u de retourkosten vergoed! Dit geldt alleen als wij het product om moeten ruilen voor een nieuw product, indien het product nog te repareren is zijn de retourkosten voor u.)

  Wat is een RMS nummer?

Een RMS nummer is een nummer dat je ontvangt na het invullen van het retourformulier. Dit nummer dient u toe te voegen bij de retourzending.

Wat moet ik doen als een product kapot is?
Wanneer je product niet meer werkt, problemen geven of als er iets anders mee aan de hand is dan kun je deze in veel gevallen terugsturen. Op deze pagina vul je dan je gegevens in en het probleem wat je met je product hebt. Wij zorgen er dan voor dat je een code krijgt waarmee je je product terug kunt sturen.
Wat zijn de voorwaarden op de garantie van SOS Solutions?

Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product aan hetgeen moet voldoen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook wanneer je een beroep op deze garantie wilt doen, kun je bij ons terecht. Als verkoper blijven wij te allen tijde jouw aanspreekpunt. Een fabrieksgarantie zal geen afbreuk doen aan je wettelijke rechten.

LET OP: De rechten op de garantie kunnen worden verspeeld wanneer je zelf veranderingen aanbrengt op geleverde producten. Dit geldt zowel voor hard- als software.

Indien u een Android Media Speler retourneert naar ons vergeet dan niet om alle toebehoren (Kabels, voeding) mee te sturen als u een terugbetaling wenst. 

Hoe kan ik deze punten gebruiken?
In het winkelmandje kun je aangeven hoeveel punten je wil gebruiken bij de huidige bestelling. Ook zie je daar hoeveel punten je verdiend hebt door het plaatsen van de bestelling. Die punten kunnen bij de volgende bestelling worden verzilverd.
Hoe spaar ik punten?

Als Pi Member spaar je 5% bij iedere aankoop. Voor iedere €2 die je besteedt in onze webshop ontvang je dus 1 spaarpunt ter waarde van €0,10. Door onze nieuwsbrieven en social media kanalen in de gaten te houden blijf je op de hoogte van de acties omtrent het spaarsysteem waarmee je vervolgens extra punten kunt sparen.

Hoe wordt ik een Pi member?

Bij het aanmaken van een account op onze website word je vanzelf een Pi  member. Het aanmaken van een account doe je hier.

Prijs product X Gespaarde punten Gespaarde korting
€2 1 €0,10
€5,- 2 €0,20
€10,-  5 €0,50 
€20,- 10  €1,00 
€75,-   37 €3,70
€150,- 75 €7,50
Hoe weet ik hoeveel punten ik heb gespaard?
Bekijk het aantal gespaarde punten op jouw SOS member account onder het kopje ‘My Reward Points’. Daar vind je het totale overzicht van jouw uitgegeven en gespaarde punten.
 
Hoe word ik een Pi  member?

Bij het aanmaken van een account op onze website word je vanzelf een Pi  member. Het aanmaken van een account doe je hier.

Kan ik de spaarpunten ook gebruiken in de fysieke winkel?
Dat is momenteel niet mogelijk. De spaarpunten kunnen alleen in de online shop worden gespaard en uitgegeven.

Welkom bij de webwinkel van Pi Store: gemakkelijk, voordelig, veilig en snel winkelen wanneer het u uitkomt!

Het online kopen van een artikel gaat als volgt:

- plaats uw artikel in de winkelwagen

- klik in de winkelwagen op de knop "afrekenen"

- vul al uw gegevens juist in

- kies voor de gewenste verzendmethode

- kies nu voor de gewenste betaalmethode

- controleer uw gegevens en bestelling en klik op "bestelling afronden"

Als u heeft gekozen voor Ideal dan wordt u na het plaatsen van de bestelling doorgeleid naar de vertrouwde betaalomgeving van uw bank.

U ontvangt na het versturen van de bestelling en eventueel na de betaling via iDeal direct een orderbevestiging per e-mail. Indien dit niet gebeurd neem dan contact met ons op.

Tijdens het bestelproces kunt u eventuele (invoer)fouten corrigeren op de overzichtspagina die u ziet na het bestellen. Zo ziet u maar. Binnen een paar stappen heeft u uw gewenste artikel besteld en eventueel betaald. Pi Store handelt de bestelling nu verder af. Pi Store neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Betalen

U kunt bij ons kiezen uit de volgende betaalmethodes:

  • iDeal
  • AfterPay
  • In drie termijnen betalen, 0% rente
  • Billink
  • Paypal
  • Visa/Mastercard
  • Maestro
  • Paysafe
  • Giropay
  • Mistercash
  • Bitcoin en Altcoins

iDeal

Betalingen met iDEAL zijn veilig voor consument en leverancier. Tijdens het betaalproces word je naar een beveiligde betaalomgeving geleid. Hier moet je vervolgens je bank kiezen om via internetbankieren te betalen. Het bedrag wordt direct afgeschreven. Dit is de eenvoudigste en snelste manier om te betalen voor je bestelling.

AfterPay

Met AfterPay kunt u achteraf betalen na ontvangst. Nadat u AfterPay heeft geselecteerd als betaalmethode wordt u gevraagd om enkele gegevens in te vullen die AfterPay nodig heeft voor een correcte betaalafwikkeling. Aan de hand van de bestelgegevens die u heeft ingevuld doet AfterPay een snelle gegevenscheck. Na afronding van deze gegevenscontrole, rondt u het bestelproces af door op ‘bevestigen’ te klikken. Vervolgens wordt uw bestelling door SOS Solutions verzonden naar het geselecteerde adres. Na ontvangst kunt u uw bestelling zien, ervaren en eventueel retourneren. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u van AfterPay per mail een betaaloverzicht. U kunt nu gemakkelijk het orderbedrag betalen door middel van overschrijving of door te klikken op de betaalbutton in de digitale factuur en te kiezen voor iDEAL. De tijdsduur waarbinnen u het bedrag dient te voldoen bedraagt 14 dagen.

In drie termijnen betalen, 0% rente 

Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. 

In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. 

Voorafgaand aan de betaling doet In3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, 

dan kan je contact opnemen met In3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over In3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Hoe werkt het?

Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. 

Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 

30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. 

Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!

  1. Kies & check:
  2. Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
  3. 1e betaling & verzending:

  4. Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.

  5. 2e & 3e betaling:

  6. Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.

Visa/Mastercard 

Dit is net zo veilig, simpel en gemakkelijk als betalen in de winkel met uw Visa kaart. Als u gaat betalen typt u uw Visa kaartnummer en vervaldatum in. Soms moet u daarna ook nog de laatste drie cijfers intypen die op de achterkant van uw creditcard staan.

Maestro

Maestro behoort ook tot de betaalmogelijkheden bij Pi Store.

Paysafe

Paysafe is een prepaid betaalkaart  om online uw bestelling af te rekenen. U betaalt door uw 16-cijferige paysafecard-pincode of uw ‘my paysafecard-gebruikersnaam en -wachtwoord’ in te voeren. Het tegoed wordt dan automatisch afgeschreven van uw account.

Giropay

Giropay is een bank betaalmethoden uit en voor Duitsland, waarmee u als klant in uw eigen vertrouwde bankomgeving betaald. U kunt Giropay zien als het iDEAL van Duitsland.

Mistercash

Mister Cash is een bank betaalmethoden uit en voor België, waarmee u als klant in uw eigen vertrouwde bankomgeving betaald. U kunt Mister Cash zien als het iDEAL van België.

Neem voor overige vragen contact met ons op